niedziela, 24 lipca 2011

Oryginał czy podróbka ?

Podróbki nie tylko zalewają nas w rzeczywistym życiu. Wielka fala kopii uderzyła w Stardoll.
Dlaczego ? 

Łatwo się wzbogacić kosztem naiwnych kupców czy niedoświadczonych graczy. A może to i nowa moda ?
Projektanci tego typu ubrań to już "zawodowcy" w swoim fachu. Potrafią zrobić niemal każdy, dostępny wzór.
Chociaż podrabia się najczęściej LE, można też naleźć Antidote czy Hot Buys.

Mistrzynią jest niewątpliwie Mant__*
Oferuje nam projekty LE z nawet 1 kolekcji. Niektóre projekty są rzeczywiście bardzo podobne.


Praktycznie każda nowa kolekcja to jej nowe projekty. Z tego jest chyba najbardziej znana, na tym interesie zarobiła niemało... "Hitem" są spodnie w serduszka, czy te sznurowane.

Co w tym złego ?

Wiadomo, każdy chciałby mieć LE. Nie każdego na nie stać, więc sięga po podróbki. Przecież są takie podobne, prawda ?
Nie.
Według mnie podróbki zaniżają  wartość oryginałów. Oczywiście nie teoretyczną, ale praktyczną.
Można to zauważyć przy licytacjach ubrań - np. spodnie z serduszkami z 2 kolekcji LE osiągną mniejszą cenę niż jakaś kiecka z 4,5 czy 6 kolekcji...
Smutne, ale prawdziwe.

Pokazane przeze mnie projekty to tylko część tego, co możemy kupić. Jest tego duuużo więcej.

Ja sama nigdy nie sięgnęłam po takowy ciuch i nie zamierzam.
Może wydaję się być teraz snobistyczna, ale pierwowzór to pierwowzór, oryginał to oryginał (:

A Wy, co myślicie o podróbkach ? Popieracie to ?
Macie jakieś ?

5 komentarzy:

Girl3984 pisze...

Nigdy nie kupuje projektów a tym bardziej podróbek.

Caroline Livre pisze...

Ja raczej nie kupuję projektów . Nie znalazłam tanich podróbek LE . Wolę takie sklepy jak Bizou .

Jakub pisze...

Nie wiedziałem, że Wartość Haremów aż tak spadła :O

muchacita pisze...

musze przyznac ma talent do robienia dobrych podrobek mi nie wychodzi w ogole projektowanie tych wzorow
ja etz wole oryginał w ogole nie podobaja mi sie ciuchy zaprojektowane przez innych uzytkownikow

Anonimowy pisze...

Podróbki to dobra alternatywa. Nie każdego stać na super hiper mega drogie LE czy Antidote. Podróbki czasem nawet są fajniejsze niż oryginał. Ta szara koszulka z kolorowymi napisami LE jest mega, ale zdecydowałabym się na podróbkę. Albo jeansy w serduszka, super są. Jeśli były by to oryginalne LE to bym ich nigdy nie kupiła.