wtorek, 17 sierpnia 2010

Prawa mody?

Od razu piszę, że ten temat bardzo mnie ciekawi i chciała bym wiedzieć co o tym myślicie. Nie jest to powiązane ze Stardoll ale dotyczy mody. Mam nadzieję, że nie będziecie się czepiać tego postu ;)

Nie od dzisiaj wiadomo,że moda rządzi swoimi prawami. Dla wielu osób z poza branży są one szokujące ale dla zawodowców to codzienny widok.
Można tu podać np. bardzo młody wiek modelek, niewygodne i dziwaczne kreacje czy wyczerpującą i długą pracę.
Ale najbardziej bulwersującym tematem na pewno jest waga.
Przekleństwo dla modelek, wymagania projektantów.

Coraz mniej szokuje nas widok wychudzonych dziewczyn, z nogami jak patyczki, które wyglądają na wybiegu jak by miały zaraz zemdleć. Coraz głośniej mówi się o zaburzeniach odżywiania, ale wszystkie modelki się tego wypierają.


Piszę o tym, ponieważ wczoraj zobaczyłam bardzo "ciekawe " zjawisko.
Pewnie każda z Was widziała lub słyszała o programie " America's Next Top Model ". Właśnie odbywają się castingi do 15. edycji programu.
No i pewnego dnia przyszła Ann. Dziewczyna o idealnych warunkach na modelkę. Ładna, wysoka i.... super chuda.
Tak chyba, że jej talię można objąć rękoma !


Ten widok to dla mnie wielka nowość. Widziałam wiele pokazów, kampanii reklamowych, sesji zdjęciowych ale nigdy takiego widoku.
Dziewczyna wygląda na miłą, skromną, jest ładna ale czy nie za bardzo chuda? Czy w tym wypadku granica nie została przekroczona?
Jury dało jednak Ann szansę.




Dla mnie ta sprawa jest bardzo ciekawa. Gdy będę coś więcej pisała to napiszę.
Mam nadzieję, że artykuł się Wam podoba :)

Chciała bym bardzo wiedzieć co myślicie o chudych modelkach? Czy Waszym zdaniem modelki takie jak Ann powinny dalej dominować na wybiegach, czy jednak dziewczyny powinny być tylko szczupłe-nie wychudzone ?

6 komentarzy:

Asia pisze...

ja powiem taK:
modelka to zawod, w ktorym trzeba byc chudym
mi nie podobaja sie pulchne modelkiJESTEM ZA CHUDYMI MODELKAMI!
TWIGGY, KATE MOSS - koffam je;)

Asia pisze...

nie no ale te zdjecia to juz przesada
normalnie masakra

Allesandra92 pisze...

Ja też lubię chude modelki, ale nie szkielety. Mi właśnie chodzi o dziewczyny, którym widać wszystkie kości. Można być chudym ale chyba nie aż tak.
Masz rację, że w świecie mody to główny warunek aby zaistnieć.

Anonimowy pisze...

ta na pierwszym zdjęciu to aż się przeraziłam że żebra jej widać to mogę zrozumieć ale gdy spojrzałam na ręce i nogi to o mało nie zwymiotowałam

ola_pattinson pisze...

berdzo ciekawe... ale z nowu nie jest dobrze być takim chudym. Fajnie być szczupłym ale przecież są jakieś granice! Nie chciałabym być taka chuda

I_love_dance___ pisze...

ta pierwsza modelka rzeczywiście mnie przeraża Ann takze to straszne ; a jest taka ładna ;)